Sunday, February 14, 2010

Change



“They always say that time changes things, but you have to actually change them yourself.”
-Andy Warhol

I work in the media industry, an industry facing big challenges due to the economy as well as the shifts in the way that our customers think about and purchase media-related products. When I think about our business and where the growth opportunities are going to come from I am reminded of the experience I had with my family's printing business.

Fifteen years ago, the printing industry was going through everything the media industry is going through: consolidation, competitive pricing pressures and prices that drop below the actual costs of doing business. My family ended up closing the printing business, but while we were struggling to keep the printing business alive, we launched a poster business that still exists today.

The way that we discovered the poster business was by exploring ideas and testing them out. At first, we thought we wanted to design and make book marks by using the scrap end of the stock. As we pursued that idea, it grew to the idea of doing art prints, which after testing the market (and failing at that), grew to the concept of large inspirational art posters. The concept was unique at the time and the focus groups told us the product would never sell, but in fact, it did. It was our willingness to explore something new, focus on something we were passionate about (art and inspirational messages) and really persisting even in the face of the market data telling us it wouldn't work.

The first year we took our full line of 20-posters to the trade show, we were the only poster company. The next year, there were four new competitors copying our products, but because we were the market leader our posters stood the test of time. Today, some of the poster titles have sold hundreds of thousands of copies. It's still a small business, but it's a market leader in its category.

At nearly every business that is struggling today, I think that this is the perfect time to focus on what the people are most passionate about, have the willingness to pursue a new idea and make it acceptable if the business model for the new idea isn’t immediately defined. It’s the time to allow for experimentation, but also not to give up when something fails. It’s a time to explore and test things out.

In the business where I work, I always come back to our owner/founder's original idea for the business. At the time, he was so visionary, that the marketplace wasn’t ready for his idea. Maybe now is the perfect time. Maybe it’s the same for the company where you work. Maybe you have an idea that you’ve been incubating for a few years. Maybe now is the perfect time to pursue the idea.

It’s hard to think about investing in a new idea—whether it be a new product or new business when everyone is thinking about cutting back and trimming expenses. Investigating a new idea doesn’t mean you have to invest all of your resources into it. Instead, a very small team of people could pursue the idea. They could do this as an extra activity in addition to their normal job duties. And, if they are passionate about it, they will do so willingly! Entrepreneurial ideas come to fruition during times when we are faced with huge challenges, few resources and an outlandish dream. In fact, Google was started during a recession. GE was founded during the depression. With the passion, focus and openness to experimentation at your company, just think what you could create.

And, as time changes things over the next 5 years, you could change your business into the great brand that Google became just a few years ago.
© 2010 Lisa Ann Edwards

2 comments:

  1. من الخدمات التي لا تقل أهمية عن كافة الخدمات التي تقدمها شركة تنظيف بالبخار بالرياض http://gg.gg/dzpqa هي تنظيف موكيت ,ولأننا جميعاً نعلم أن الموكيت سهل التلف للغاية إذا تم غسله أو تنظيفه بطريقة غير صحيحة فتقوم شركتنا بتوفير هذه الخدمة على قدر عالي من الجودة باستخدام أجهزة تنظيف بالبخار على أعلى مستوى حتى يعود الموكيت نظيفاً وجديداً بدون أي تلف أو خسائر. .… اقرأ المزيد

    المصدر: شركة تنظيف بالبخار بالرياض

    افضل شركة نقل اثاث برابغ  http://gg.gg/dzpqh طرق نقل العفش برابغ ؟
    تتمكن الشركة من القيام بأعمال نقل العفش برابغ اعتمادا على مجموعه من أفضل الطرق والأساليب ؛فقط يمكن الحديث عن أبرز الطرق :

    1-الاعتماد على الأوناش الحديثة
    تعتبر الأوناش الحديثة سواء الكهربية والهيدرليكية من أهم الأساليب المعتمد عليها فى أعمال نقل العفش ؛تلك الأوناش تتمكن من الوصول الى الأماكن الاكثر ارتفاعا بسهوله كبيرة ويتم الوصول الى النوافذ والقيام بأعمال نقل صحيحة ومميزة ؛فالأوناش توفر الوقت والجهد للقيام بأعمال النقل دون تعرض الاثاث لأى خدوش أو تكسير .

    يتم التوجه الى الأوناش بسبب ضيق حجم المنزل وعدم القدرة على نقل الاثاث بالطرق اليدوية ؛وأيضا كبر حجم الاثاث من الطرق التى تصعب من القيام بأعمال النقل بالطريقة الصحيحة ؛لذلك تعتبر الأوناش أفضل الوسائل المعتمد عليها ؛وتأخذ شركة نقل اثاث بالرياض فى اعتبارها القيام بأعمال صيانة سريعه ومميزة منعا للتعرض لأى تلفيات أو مشكلات أو مخاطر لأى عاملين يعتمدون على الأوناش فى القيام بالنقل.

    2-الاعتماد على السيارات الحديثة
    تعتمد شركة نقل عفش برابغ على مجموعه من السيارات الحديثة ذات الأحجام المختلفه من أجل القيام بأعمال نقل العفش بطريقه صحيحة ؛تلك السيارات تم اعدادها خصيصا من أجل القيام بنقل العفش من مكان الى مكان أخر ؛تلك السيارات لها مجموعه من الأغطية التى تحمى الأثاث بمختلف أشكاله من التعرض للأتربه أو الشوائب أو العوالق الخطيرة ؛كما أن الاثاث سرعان ما يتعرض للأمطار الغزيرة خلال فصل الشتاء .

    تلك السيارات تتمكن من القيام بأعمال نقل العفش من مكان الى مكان أخر ؛كما تتمكن الشركة من الانتقال الى كافه الأماكن واختيار الطرق الممهدة .

    3-الاعتماد على الناقلات
    تعتمد الشركة على مجموعه من أفضل الناقلات الحديثة التى تتمكن من تحمل جميع الأوزان ؛والحفاظ على سلامة المنقولات من مكان الى مكان أخر دون تعرض الاثاث لأى خدوش أو عوالق خطيرة .

    خطوات القيام بأعمال نقل العفش برابغ
    1-أعمال تعبئة العفش
    تعتمد الشركة على مجموعه من أفضل أدوات التعبئة والعلب الكرتونية والحاويات المختلف مساحاتها من أجل القيام بأعمال تعبئة صحيحة تساعد على حمايه الاثاث أو العفش من التعرض للعديد من الكسور والخدوش بأشكالها المختلفه .

    2-أعمال فك وتركيب الاثاث
    هذه الطريقه من أحدث الأساليب المعتمد عليها من أجل نقل الاثاث بطريقه صحيحة منعا للتعرض لأى خدوش أو تلفيات ؛لذلك يتم تفكيك قطع الاثاث الى قطع صغيرة ويتم ترقيمه بأرقام محددة مما يساعد الأمر على سهوله نقله من مكان الى مكان أخر وتركيبه مرة أخرى بعد التفكيك ؛لذلك يتم ترتيب العفش بطريقه صحيحة داخل السيارات من أجل سهوله نزوله مرة أخرى .

    3-أعمال تغليف الاثاث
    تتمكن شركة نقل اثاث برابغ من القيام بأعمال تغليف الاثاث اعتمادا على مجموعه من الأدوات المميزة سواء البطاطين السميكة التى تساعد على حمايه الاثاث من التعرض لأى خدوش أو قطع ؛كما يتم الاعتماد على فريق عمل مميز من أفضل العاملين المتخصصين اللذين لديهم خبرات واسعه فى اختيار أفضل أدوات التغليف من أجل حمايه الاثاث من التعرض للمزيد من الخدوش أو التلفيات أو القطع .

    4-أعمال تخزين العفش
    تعتمد شركة نقل عفش برابغ على مجموعه من أفضل أماكن التخزين سواء مجموعه من المخازن أو المستودعات الكبرى التى تمكن الأفراد من القيام بأعمال التخزين لكافه أشكال الاثاث مهما بلغت أوزانها أو أحجامها .… اقرأ المزيد

    المصدر: شركة نقل اثاث برابغ

    ReplyDelete
  2. معلومات تفصيليه عن الصراصير ؟

    افضل شركة مكافحة الصراصير بالرياض http://gg.gg/dzppv تعد الصراصير من الحشرات المنزليه المقززة التى يخشاها الكثير من الأفراد ؛ولها أشكال وأحجام مختلفه ؛فالصراصير لديها ألوان سوداء أو البنى القامت ولديها شعيرات فى الوجه ؛وتتمكن من الوصول الى الأطعمة الخاصه بها عبر مجموعه من قرون الاستشعار التى تساعدها على الاستدلال على أماكن الأطعمة ؛فقط نحن شركة مكافحة حشرات بالرياض .

    تعيش الصراصير فى الجحور أو المستعمرات والمسامات الواسعه التى تتواجد أسفل الحوائط وفى الركنيات ؛وتتمكن الصراصير من نشر الطفيليات والشوائب فى المكان نظرا لأنها تنتج روثا اسود اللون فى أماكن تواجدها ؛وتتغذى على كل ما يقابلها من بقايا أطعمة أو ورق وغيرها من الأمور الأخرى ؛وتخرج من تلك الجحور صيفا للبحث عن الأطعمة وتفضل التواجد فى الأماكن الرطبة التى تمتلأ بالمياه وحول الصنابير ؛ومن المعروف أن هناك أنواعا مختلف من الصراصير لا يمكن القضاء عليها بسهوله سواء الصراصير الألمانيه أو الاستراليه أو الأمريكية أيضا.… اقرأ المزيد

    المصدر: افضل شركة مكافحة الصراصير بالرياض

    ReplyDelete